Faturalar ve Ödemeler
Faturanızın ödemesini geciktirmeniz durumunda internet tüketiminiz azaltılır. Takip eden tüketicilerde internet hizmetiniz durdurularak gerekli yasal işlemler başlatılır.
Ödemenizi gerçekleştirdiğinizde hizmetiniz aktif hale gelecektir.
Ödemenizi geciktirmemek için hemen Merkür Net Online İşlemler Merkezi’ne geçerek otomatik ödeme talimatını verebilir.
Merkür Net Online İşlemler Merkezinden, Ziraat Bankası Mobil/İnternet Bankacılığı ve aşağıdaki hesap bilgisine havale ile ödeme işlemi gerçekleştirebilirsiniz. (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.
HESAP BİLGİLERİMİZ:
İŞ BANKASI :
IBAN: TR45 0006 4000 0013 4011 2373 85
ALICI: Sanal Santral Telekomünikasyon Tic. A.Ş.
* Havale ile yapılan ödemelerde açıklama kısmına müşteri numaranızı ekleyebilirsiniz.
Faturanızda yer alan ücretlere; %20 KDV (Katma Değer Vergisi); internet hizmeti için %10 vergi oranı içerir.
Son ödeme sonrasında yapılacak ödemelerde fatura üzerinden aylık %3,5 dahil olmak üzere günlük gecikme faizi ödenmez.
Merkür Net tarafından sağlanan tarifelere KDV ve ÖİV dahildir. Bunlara ek olarak sözleşmeden kaynaklanan damga vergisi bedeli ilk faturaya yansıtılacaktır. Taahhütlü aboneliklerde, taahhüt devam ederken modem ya da cihaz satın alınması durumunda, modem ve cihaz alımını takiben kesilecek ilk faturada da damga vergisi yansıtılacaktır.
Online İşlem Merkezi
Online İşlemler Merkezine Vergi numaranız, TC kimlik numaranız veya GSM numaranız ile giriş yapabilirsiniz.
Online İşlemler Merkezi şifrenizi unuttuysanız; Online İşlemler Merkezi Şifremi Unuttum bölümünden yeni şifre alabilirsiniz.
Online İşlem Merkezi’nde, bilgilerinizi güncelleyebilir, faturalarınızı kontrol edebilir, kredi kartı ile faturanızı anında ödeyebilir ve internet hizmetinize ait bütün verileri inceleyebilirsiniz.
Abonelik
1-Taşıma
Nakil işlem ücreti internet hizmeti için 800,00 TL’dir.
Nakil işlemi tüm internet kapları için geçerlidir.
Nakil işlemlerinin sürdürülmesi için (0850) 441 03 03 Merkür Net Müşteri Hizmetleri’ni hizmet sahibinin araması gerekmektedir. Hizmet sahibinin talebinin gerekli işlemleri başlatılacaktır.
Nakil işlemleri en geç 7 iş günü içerisinde tamamlanmaktadır.
Merkür internet nakil işlemleri için (0850) 441 03 03 müşteri hizmetlerine başvurabilirsiniz.
Nakil işlemi için gerekli olan belgeler; Nakil işlemi için dilekçe, Müşterinin nüfus bütçesi fotokopisi, Nakil yapılacak olan yerin adres bilgisi yeterli olacaktır.
Yalın internetin işleyişinin tarih tarihi ve tarih saati belirli olur. Kurulum sırasında kurulum sırasında yapılacak olan adres ile ilgili bilgilerin bilinmesi gerekir.
2- Hat İşlemleri
Hattınızı iptal ettirmek için (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerimizi aramanız gerekmektedir. Takip edilecek aşamaları müşteri temsilcilerimiz tarafına aktaracaktır.
Hizmetiniz dondurulmuş durumdayken tarife değişikliği yapılamamaktadır. Hizmetinizin tekrardan aktif hale gelmesinden sonra, tarife değişikliği talebinde bulunabilirsiniz.
Hat dondurma işlemleri için (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
İnternet hat hizmeti dondurma işlem ücreti günlük 6 TL’dir.
Hat dondurma hizmetimizden tüm Merkür internet müşterileri yararlanabilmektedir.
Hat dondurma esnasında nakil işlemi yapabilir miyim?
Hizmetiniz dondurulmuş durumdayken hattınız üzerinde nakil işlemi yapılamaz.
İnternet hizmetine geçici olarak ihtiyaç duymayan müşterilerimizin faydalanacağı bir hizmettir.
Merkür Net aboneliğinizde hat dondurma süresi taahhüt süresine dahil değildir. Örnek vermek gerekirse; 2 ay süresince hat dondurma yapıldığında taahhüt süresi de 2 ay uzayacaktır.
Hat dondurma işlemi yılda en fazla 2 defa ve toplam dondurma süresi 90 günü aşmayacak şekilde gerçekleştirilebilir. İlk hat dondurma talebi üzerinden 1 yıl geçtiğinde, aboneliğe yeni hat dondurma hakkı tanımlanacaktır.
Aboneliğinizin kalan hat dondurma süresini dikkate alarak hattınızın kaç gün dondurulacağını ve otomatik olarak ne zaman açılacağını belirleyebilirsiniz. ,
Hattınızın açılmasını istemeniz durumunda (0850) 441 03 03 Müşteri Hizmetlerimiz ile iletişime geçin, hatta açılma süresinden önce hizmetinizi aktifleştirebilirsiniz.
3- Paket Değişikliği
Ay içerisinde yapılan tarife değişikliği, o gün itibari ile geçerli olur ve yeni tarife ücretlendirmesi de o zaman başlar. İlgili ay a ait kullanımınız kısmi olarak faturalandırılır.
Bulunduğunuz paketi değiştirmek için (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
Fatura borcu nedeniyle hattı kapalı olan müşteriler paket değişikliği yapamamaktadır.
Merkür Net kampanyasında taahhüt devam ederken paket değişikliği yapılabilir mi?
Taahhütlü müşteriler faydalandıkları kampanyada yer alan hız ve kotalara geçiş yapabilirler.
İnternet
1- Hız, Bağlantı ve Kota
İnternet kullanımı için telefon hattına ihtiyacınız yoktur. Sabit telefon hizmeti almadan da Merkür’ün internet hizmetinden yararlanabilirsiniz.
Kotanız hakkında detaylı bilgi için Online işlemler merkezimizi ziyaret ederek kotanızı sorgulayabilirsiniz.
Türkiye’de bulunan altyapı her bölgede aynı kalitede ve seviyede hizmet sunmaya elverişli değildir. Bazı bölgelerde yüksek hızları almak mümkün olduğu gibi bazı bölgelerde altyapı kapasitesinden kaynaklı olarak yüksek hızda hizmet verilemeyebilir. Bu nedenle mevcut tarifenizin, bulunduğunuz bölgenin desteklediği altyapı hızı doğrultusunda alabileceği maksimum hızı alabilir. Bu hız limitini belirtmek için ‘’e kadar’’ ifadesi kullanılmaktadır.
Merkür’ün sunduğu internet hizmetine abone olurken abonelik başvuru formu üzerinde Statik IP hizmeti istediğinize dair ilgili bölümü işaretleyebilirsiniz. Aboneliğiniz süresince statik IP hizmetine geçmek istediğinizde talebinizi (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerini arayarak iletebilirsiniz. Aylık 39,90 TL (KDV dahil) statik IP hizmet bedeli Merkür internet faturanıza düzenli olarak yansıtılır.
Hız değişikliği yapmak için (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.
Kullandığınız modem Merkür Net’in sunduğu modem değilse size SMS olarak iletilen kullanıcı adı ve şifreyi, modeminizin ara yüzüne doğru bir biçimde girdiğinizden emin olun. Modeminizin kullanım kılavuzu kullanıcı adı ve şifre girme konusunda size yardımcı olacaktır.
Sorun hala devam ediyorsa konu ile ilgili Merkür Net Online işlemlerden destek talebi oluşturabilir veya Merkür Net Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçebilirsiniz.
İnternet bağlantısı hız değişikliğinin hattınıza yansıyabilmesi için modeminizin bir kez kapatılıp açılması gerekmektedir. Sorun yaşamaya devam ediyorsanız (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.
2- Kopma
• Modeminizi yeniden başlatabilirsiniz.
• Bağlantı yaptığınız cihazı yeniden başlatabilirsiniz.
• Modem konumunu değiştirebilirsiniz. Evin internet kullanımının yaygın olduğu bir yerde konumlandırabilirsiniz. Modeme olan uzaklık ve modemle aranızdaki duvar sayısı, duvar kalınlığı gibi durumlar bağlantı kalitenize olumsuz etki eder.
• Modemin konumunu değiştiremiyor ve odalarınızın bazıları modeme uzak bir noktada kalıyor ise WIFI alan genişletici temin etmeniz sorununuza yardımcı olacaktır.
• Modem vericinizin ve bağlantı yaptığınız cihazların eski olması bağlantı kalitesine olumsuz etki eder.
• Çevrede mevcut modem kanalınıza parazit yapan telsiz telefon, mikrodalga, fırın gibi ev araçları bulunabilir. Bu durumda modem kanalınızı değiştirmeniz gerekmektedir. Modem kanal değişikliğinin nasıl yapılacağını internet üzerinden kolayca öğrenebilirsiniz
3- Nasıl Abone Olurum?
Web sitemiz üzerinden başvuru yapabilir veya (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçebilirsiniz.
Başvurunuzu aldıktan sonra başvuru evraklarını tercihinize göre kargo ile adresinize veya E-posta adresinize iletiriz. Tarafınıza ulaşan evrakları imzalı olarak ve önlü arkalı kimlik fotokopiniz ile birlikte E-posta adresimize veya adresimize kargo ile göndermeniz gerekmektedir. Bize ulaşan evrakların incelenmesi sonucunda en geç 3 gün içerisinde aktivasyon süreciniz başlatılır.
Bireysel Müşteriler: TC Kimlik Fotokopisi
Kurumsal Müşteriler: Kimlik Fotokopisi, Faaliyet Belgesi, Vergi Levhası, İmza Sirküleri
Vakıf/Dernek/Sendika: Kimlik Fotokopisi, Faaliyet Belgesi, Yetki Belgesi, Karar Defteri( Noter Onaylı İlk Sayfası ve Karar Sayfası)
Şahıs Firması: Kimlik Fotokopisi, Vergi Levhası, İmza Beyannamesi
Engelli indirimi İçin Gerekli Evraklar: Engelli kimlik kartı,
sağlık kurulu raporu , T.C. nüfus cüzdanı/kartı
Gazi ve Şehit Yakınları için Gerekli Evraklar: Emekli Sandığı tarafından verilen emekli sandığı serbest kartı, Sosyal Güvenlik Kurumu veya Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri tarafından verilen Hak Sahipliği Belgesi’nin aslı veya noter onaylı örneği, Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından verilmiş olan şehit yakını veya gazi veya gazi yakını kimlik kartının noter onaylı örneği veya kartın aslı ve bu belgelerden en az birine ek olarak T.C. nüfus cüzdanı/ kartı
Geçerli Kimlikler: TC Çipli Kimlik Kartı, TC Nüfus Cüzdanı, TC Mavi Kart, Yabancı Kimlik Belgesi
İşlemleri Vekil gerçekleştirecekse belgelere ek olarak noter onaylı vekaletname gerekmektedir.
Genel
Fiber internet, yüksek hızlı internet teknolojisidir. Fiber optik kablolar aracılığı ile sunulmakta olan fiber internet, kullanıcılarına yüksek hızda, kesintisiz internet deneyimi sunar. VDSL ve ADSL teknolojilerine göre çok daha hızlı yükleme ve indirme imkanı verir.
Bulunduğunuz bölgede Fiber internet olup olmadığını öğrenmek için sitemizden altyapınızı sorgulayabilir ya da (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerini arayarak altyapınızı öğrenebilirsiniz.
İnternet hizmeti aldığınız adreste fiber altyapı bulunuyorsa mevcutta aldığınız hizmeti fiber internete çevirebiliriz. Adreste fiber altyapı bulunmaması halinde bu hizmet verilememektedir.
Telefon aboneliği olmadan fiber hızlı internet müşterisi olunabilir.
Mevcut müşterilerimiz için hazırladığımız teklifleri öğrenmek ve daha detaylı bilgi alabilmek için (0850) 441 03 03 numaralı Merkür Net Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz.
Müşterilerimiz tarafından bildirilip takibe alınan arıza kayıtları öncelikle altyapı sağlayıcı operatör tarafından kontrol edilir.
Yapılan kontroller sonucunda yaşanılan problem altyapı sağlayıcı operatör kaynaklı ise çözümlenerek Merkür Net tarafından müşterilerimize bilgilendirme yapılır. Yapılan kontroller sonucunda yaşanılan problemin müşteri iç tesisatından kaynaklı olduğu tespit edilir ise arızanın giderilmesi müşterinin sorumluluğundadır.